zaterdag 9 juni 2018

Vier dagen later



Oké vandaag moet het hem worden. 'Denk dik' of 'dik genoeg'. Ik trek mijn gelukssokken aan en ga in de stoel liggen. En al snel krijg ik goed nieuws! Het baarmoederslijmvlies is nu wel dik genoeg! De follikels bij de eierstokken zijn zoals verwacht niet gegroeid, dus mijn buik is er, net als ik, helemaal klaar voor!

Nog even langs de balie, waar ik aangemeld word voor een terugplaatsing. Dan zal ik later vandaag gebeld worden door het AMC voor een datum en tijd van de terugplaatsing. Ik vraag of het heel erg is als ik de telefoon niet meteen op kan nemen, de assistente geeft aan dat ik beter wel meteen op kan nemen, want ze weet niet zeker of ik zelf terug zal kunnen bellen. 

Dat wordt wel een klein beetje een uitdaging, want ik ga vandaag een dagje shoppen in Haarlem met mijn moeder en schoonzusje en tijdens het winkelen hoor ik mijn telefoon vaak niet overgaan. Om alle risico's hiervoor uit te sluiten, zet ik mijn geluid en trilstand op zijn allerhardst en ga op weg.

Bij mijn moeder aangekomen vraag ik of ze me even wil bellen. Zodra mijn telefoon overgaat, schieten we allebei in de lach. Dat ding gaat zo hard af dat het wel een wonder moet zijn als ik hem niet hoor.

Als mijn schoonzusje er even later ook is, stappen we in de auto, op naar Haarlem! In de auto zit ik te duimen dat ze asjeblieft bellen voordat we uit zijn gestapt. Maar dat gebeurt natuurlijk niet. Nee, er wordt precies gebeld als ik in een pashokje in de Zara in mijn ondergoed een zomerjurk over mijn hoofd sta te trekken. Ik neem snel op en hoor dat het inderdaad het AMC is.

Over anderhalve week
ben ik aan de beurt en mogen we weer een baby'tje halen! Er zijn nog twee cryo's, dus de kans dat er in ieder geval één goed ontdooit is best groot. Mocht het toch niet lukken er één goed te laten ontdooien word ik gebeld. Dus dat wordt volgende week duimen dat ik niet gebeld word.

Ik vraag of ik via email nog een bevestiging van deze afspraak krijg, maar het antwoord is nee. Er wordt aangegeven dat ik het ook op kan schrijven. 

Nadat we opgehangen hebben, roep ik vanuit het hokje naar mijn moeder dat ze de datum en tijd voor me moet onthouden. Mijn moeder komt aangesneld en toetst het in op haar telefoon. Ze kan het niet laten om nog even 'Net alsof je dat vergeet' te zeggen en we grinniken naar elkaar. 

Nog anderhalve week, anderhalve week voordat we weer een baby gaan halen. Zou het deze keer dan wel gaan lukken...….

5 opmerkingen:

  1. En al aan het broeden?? (zo noemde ik de wachtweken altijd haha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, zo kun je het ook noemen, ja. Dan ben ik inderdaad lekker aan het broeden. Over twee weken de uitslag! Liefs Patty

      Verwijderen
  2. Zet 'm op lieve Patty !!! Superfijn dat je weer verder kan !! knuffel !!

    BeantwoordenVerwijderen