zaterdag 4 augustus 2018

Nog nooit zo goed als nu


31 mei 2018

Na twee lange weken wachten, is het vandaag tijd voor de eerste echo. We zijn pas 's middags aan de beurt en ik heb de hele ochtend de uren af zitten tellen.

Ik heb nog steeds een heel goed gevoel bij deze zwangerschap, maar als we onderweg naar het ziekenhuis zijn, hoor ik toch dat zeurende stemmetje in mijn achterhoofd: 'Vorige keer dacht je ook dat alles goed zou gaan en dat liep ook verkeerd af'. 

Dat stemmetje is het kleine beetje angst dat er nog heerst. De angst die heel logisch is na alles wat we mee hebben gemaakt, maar ook heel irritant. Ik spreek het stemmetje toe: 'Jij bent angst, je bent irrationeel en een hele slechte raadgever'. 
Gelukkig kunnen Michael en ik heel goed over dit soort dingen praten en dat doen we dan ook.

In het ziekenhuis worden we stipt op tijd gehaald uit de wachtkamer. De gynaecoloog vraagt of we eerst even willen kijken en ik moet me inhouden om het woord 'ja' niet te schreeuwen. 

Omdat het vruchtje nog heel klein is, wordt er een inwendige echo gemaakt, om er zeker van te zijn dat alles goed gezien kan worden. Ik trek snel mijn broek uit en spring zowat in de stoel.

De gynaecoloog legt uit dat ze eerst even goed gaat kijken, dus dat we ons geen zorgen moeten maken als ze niet meteen iets zegt. 

De echostaaf gaat naar binnen en ik zie meteen dat het goed is. Ik zie een lichtje knipperen, en dat lichtje is het hartje van ons mooie kindje. Ik kijk naar Michael en zie aan zijn stralende gezicht dat hij het ook heeft gezien. Vervolgens bevestigen de woorden van de gynaecoloog onze bevindingen: 'Het hartje klopt mooi en het heeft precies het goede formaat'. 

Ik moet heel hard huilen, maar ik kan niet teveel bewegen, waardoor ik een beetje spastisch begin te doen. De gynaecoloog vraagt of het wel met me gaat. Of het wel met me gaat? Ha, het is nog nooit zo goed met me gegaan als nu. 

9 opmerkingen:

  1. Super dat de eerste echo goed is! Nu proberen lekker te gaan genieten van je zwangerschap 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo ontzettend blij voor jullie! Ik hoop dat je je goed voelt en je er met volle teugen van kan genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!!! Wat een heerlijkheid meid. Ik hoop dat je een fantastische zwangerschap hebt geniet er driedubbel en dwars van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi pat!tranen in mn ogen xxx

    BeantwoordenVerwijderen