donderdag 8 juni 2017

Vijf keer scheepsrecht?



10 mei 2017

Het is een tijdje rustig geweest rondom het vlak 'zwanger worden' en dat is ook weleens lekker, moet ik zeggen. Vandaag is mijn menstruatie weer doorgebroken, dus tijd voor een nieuwe ronde en hopelijk ook nieuwe kansen!

Ik bel met het ziekenhuis en krijg te horen dat we zondag 21 mei weer voor een echo mogen komen. Als deze echo goed is, zullen we weer aangemeld worden voor de terugplaatsing van een cryo. Het begint al bijna normaal te worden, maar natuurlijk blijft het ook ontzettend spannend. Elke keer toch weer die hoop dat het deze keer nu echt eens moet gaan gebeuren!

Wat het nog extra spannend maakt, is dat ik ook begonnen ben met vloggen! Ja, ons verhaal wordt nu ook vastgelegd op beeld! Ik ben benaderd door iemand van Linda.tv en er zal een heuse serie gemaakt worden voor hun online kanaal. De verwachting is dat de serie na de zomer te zien zal zijn, dus wij (en jullie) zullen nog even geduld moeten hebben ;)

De echo op 21 mei is gelukkig hartstikke goed! Dat is toch ook altijd wel weer spannend, want je weet het maar nooit met dat lijf van mij. Het baarmoederslijmvlies is dik genoeg en de eierstokken zien er ook rustig uit. Bij de rechtereierstok zijn twee follikels te zien, maar die zijn nog zo klein dat ze niet in de weg zullen gaan zitten. We worden bij het AMC aangemeld voor een terugplaatsing!

Een week later zijn we weer in het AMC voor ondertussen terugplaatsing nummer vijf. Ik merk toch dat, ondanks dat het spannend en bijzonder blijft, er ook een soort van routine in begint te komen. We gaan naar binnen, kleden ons om, in de stoel, embryo op het scherm, embryo erin en klaar.

We krijgen te horen dat deze cryo weer in één keer goed ontdooit is, wat een vechters hebben we toch! Nu moeten ze alleen nog even blijven plakken, dan is het feest compleet. Maar goed, of deze poging nu lukt of niet, we hebben sowieso nog twee cryo's in de vriezer na deze terugplaatsing.

Deze keer hebben we een andere arts die de terugplaatsing gaat verzorgen. De afgelopen drie keer was het steeds dezelfde en op de een of andere manier stelt het me toch gerust dat het nu eens door iemand anders geprobeerd wordt. Ik weet het, een rare beredenering, maar je gaat overal (bij)geloof aan hechten.

We krijgen het embryo op het grote scherm te zien en hij is al goed doorgedeeld. Dit noemen ze een morula, de losse celletjes smelten dan al samen. De arts zegt dat het embryo direct na het ontdooiproces zich goed verder begon te delen, en dat is een goed teken. Nou, die hebben we dan vast binnen.

Op het moment dat de arts het embryo inbrengt spreekt ze hem toe: 'Tot over negen maanden'.  Ja, denk ik, dat is wel een goede. Blijf jij maar lekker negen maanden in mijn warme buik zitten. Laat het nu maar eens gebeuren. Vijf keer scheepsrecht?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten